top of page

Veckans uppdrag

På Inredningskurser ligger fokus på att utbilda, supporta och inspirera våra elever! För att göra detta på bästa sätt tar vi ibland uppdrag för att, helt enkelt, hålla oss uppdaterade med marknaden. Denna vecka har vi utöver utbildningsarbetet tagit oss an två uppdrag.

Vi fick för några veckor sedan förfrågan om vi ville hålla i en föreläsning på Handelsbanken. Då vi älskar att sprida kunskap, glädje och JUST INSPIRATION tackade vi glatt ja till detta uppdrag.  Kvällen kallades ”inspirationskväll” och anordnades för Handelsbankens kunder, i syfte att upplysa i viktiga försäkringsfrågor ( denna del stod inte vi för..haha. ) och att inspirera med något som ligger många varmt om hjärtat- Inredning!  Det var med mycket skratt och glad stämning vi gav åhörarna några ”snabba tips” om hur de bäst kan göra för att lyckas med sin inredning. Vi valde öven att lägga mycket fokus på att INTE styras helt av trender. Vi förespråkar långsiktighet och individuella hem att trivas i. Slit och släng, och snabb konsumtion gynnar varken individen eller planeten.  Hur kul trender än kan vara/ ÄR, anser vi det viktigt att inte helt färgas av dem. Ska man haka på varje trend stressas man lätt sönder alternativt hamnar i lyxfällan. Och var blev personligheten i allt av? Av denna kväll att döma, råder ingen tvekan att intresset för inredning är större än någonsin. Målgruppen för inredningsuppdrag är väldigt bred, och det finns många möjligheter för oss inredare att sälja in våra tjänster. Intresset finns, som sagt, men det många saknar är TID.  Att köpa inredningstjänster behöver inte vara en ”dyr lyxvara” som är få förunnat, utan det finns massor med sätt att sälja in tjänster. Idag har vi enorma möjligheter vad gäller det digitala och nätbaserade tjänster, som möjliggör mer förmånliga priser och ingen begränsning av geografisk belägenhet. Samtidigt är det viktigt att känna till utmaningen med att arbeta helt digitalt, då varje trend alltid föder en mot-trend. Med det sagt, blir det personliga mötet på många fronter viktigare. Kan du som inredare, kombinera dessa så har du mycket vunnet! Tänk även på att du kan fokusera på att sälja in enbart en del av ett inredningsuppdrag. Hitta din styrka, och det som gör dig glad att syssla med. Känner du glädje för det du gör; då levererar du bättre! Fördelen med att anlita en utbildad inredare är MÅNGA! Det sparar faktiskt pengar, då kunden kan få hjälp att göra mer långsiktiga lösningar, detta i sin tur främjar miljön och även den privata ekonomin. Ofta har kunden mycket att bygga på, och vi inredare kan hjälpa till att blåsa nytt liv i produkterna genom att rensa, omplacera/ kombinera på nytt sätt.  Styrkan hos utbildade inredare är kompetensen inom färg och ljus. Detta skulle jag, vilja påstå, är det som främst särskiljer oss utbildade från de kunder som har ett brinnande intresse för inredning, men har aldrig utbildat sig inom det. Responsen vi fick på vår föreläsning, var givande och ger oss ännu mer bekräftelse att det är ett viktigt arbete vi har. Inredning kan för en del verka som något ytligt, onödigt…som främst har med det estetiska att göra. MEN; en bra inredning bygger på FUNKTION + ESTETIK + TEKNIK, och det är helt klart välgörande för oss människor, på ett mer eller mindre medvetet plan.  Ljus, färg och form påverkar biologiskt hur vi mår och detta bör inte förringas. Det glädjer därför oss extra mycket att se dessa glada lyssnare gå hem med ny inspiration och tips att testa i hemmet.

Ulrika kunduppdrag Inredningskurser

Vårt nästa steg i processen blir att ta fram ett moodboard och några färgpaletter att presentera och diskutera mer kring vid nästa möte. Detta kommer vi att visa för Er inom kort! Ha en fin helg! / Ulrika

0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page