Cathrine blev inredare & mäklarassistent

Cathrine Danielsson är precis färdigutbildad certifierad inredare med säljkompetens och har redan fått jobb som inredare och mäklarassistent hos Svensk Fastighetsförmedling. Jag har gjort en intervju med Cathrine, som ni får ta del av här nedan.

Hur fick du jobbet? Hjälpte utbildningen dig att få det här jobbet? Det hela började med att vi sålde vår första lägenhet med Svensk Fastighetsförmedling. När vi sedan skulle sälja vårt hus på landet för att flytta in till centrum igen så föll valet återigen på Svenskfast. Det var första gången jag fick frågan, lite på skoj om jag inte skulle kunna styla för dem. Då lät det ju lockande, och eftersom jag alltid varit intresserad av inredning så kunde jag inte släppa tanken. Men jag kände att jag ville ha en utbildning i ryggen. Så jag valde Inredningskurser.se eftersom jag både hört och läst gott om denna utbildning. Att läsa på distans var toppen då vi har två små barn och min man jobbade utomlands halva veckorna. Efter vår flytt från huset på landet så köpte vi en lägenhet under tiden som vi letade efter vårt drömhus i centrum. Då kom vi i kontakt med Mathilda på Svenskfast som undrade om jag kunde styla för dem nu och jag sa ja. Jag startade en enskild firma och körde igång. Sedan kom frågan om jag kunde tänka mig att bli mäklare istället. Det lät ju väldigt roligt men jag var ju inte klar med min utbildning som inredare ännu. Då blev jag mäklarassistent istället och det jobbar jag som idag. Jag stylar även hus och lägenheter inför försäljning och den kombinationen är toppen! Berätta om dina arbetsuppgifter, vad får du göra? Hur kan en dag se ut? En dag med styling går till så att mäklarna först bokar upp ett möte åt mig med kunden. Där går vi igenom allt som behöver fixas innan fotograferingen. Jag skriver ner allt som vi går igenom och skickar sedan denna att-göra-lista till kunden. Strax innan fotograferingen kommer jag in och stylar och gör sista touchen med vackra blomster och kuddar och plädar m.m. En dag på kontoret, här gör jag allt ifrån att svara i telefon till att boka upp tider med banken för tillträden. Likvidavräkningar, visningsmappar, marknadsföring m.m. Det är alltid något nytt på gång och dagarna går väldigt fort. Man är som spindeln i nätet på kontoret och ser till att hjälpa mäklarna på bästa sätt

Tack Cathrine, för att du ville dela med dig av detta! Jag är säker på att det inspirerar många där ute! Stort lycka till framöver med ditt nya arbete!

/Sofia

5 views0 comments

INREDNINGSKURSER SVERIGE AB 

GRIMSBYGATAN 24

211 20 MALMÖ

  • Facebook
  • Instagram

© 2021 INREDNINGSKURSER SVERIGE AB